سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مردم خواسته دنیا خرده گیاهى است خشک و با آلود که از آن چراگاه دورى‏تان باید نمود . دل از آن کندن خوشتر تا به آرام رخت در آن گشادن ، و روزى یک روزه برداشتن پاکیزه‏تر تا ثروت آن را روى هم نهادن . آن که از آن بسیار برداشت به درویشى محکوم است و آن که خود را بى نیاز انگاشت با آسایش مقرون . آن را که زیور دنیا خوش نماید کورى‏اش از پى در آید . و آن که خود را شیفته دنیا دارد ، دنیا درون وى را از اندوه بینبارد ، اندوه‏ها در دانه دل او رقصان اندوهیش سرگرم کند و اندوهى نگران تا آنگاه که گلویش بگیرد و در گوشه‏اى بمیرد . رگهایش بریده اجلش رسیده نیست کردنش بر خدا آسان و افکندنش در گور به عهده برادران . و همانا مرد با ایمان به جهان به دیده عبرت مى‏نگرد ، و از آن به اندازه ضرورت مى‏خورد . و در آن سخن دنیا را به گوش ناخشنودى و دشمنى مى‏شنود . اگر گویند مالدار شد دیرى نگذرد که گویند تهیدست گردید و اگر به بودنش شاد شوند ، غمگین گردند که عمرش به سر رسید . این است حال آدمیان و آنان را نیامده است روزى که نومید شوند در آن . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 88 فروردین 26 , ساعت 6:7 عصر
در حمایت از قانون احوال شخصیه اهل تشیع
شیعیان افغانستان در کابل تظاهرات کردند

خبرگزاری فارس: جمع کثیری از شیعیان شهر کابل با راه اندازی تظاهرات در مقابل مخالفین و سردادن شعارهای "تا خون در رگ ماست اسلام مذهب ماست " حمایت کامل خود را از این قانون اعلام کردند.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، صبح امروز تعداد معدودی از زنان مخالف "قانون احوال شخصیه اهل تشیع " که تعدادشان کمتر از 50 نفر بودند، در مقابل "حوزه علمیه خاتم النبین " (ص) اجتماع کرده و شعارهایی سر دادند.
در واکنش به این تظاهرات شمار کثیری از زنان و مردان که خواهان اجرای این قانون هستند، در مقابل این گروه دست به تظاهرات زدند و با سردادن شعارهایی چون "تا خون در رگ ماست اسلام مذهب ماست " حمایت کامل خود را از این قانون اعلام کردند.
به دنبال متشنج شدن اوضاع و احتمال برخورد، پلیس محل را محاصره کرد و تظاهرکنندگان را متفرق نمود.
پس از این، حامیان قانون احوال شخصیه اهل تشیع که تعدادشان به بیش از 2000 نفر می رسید با راه اندازی تظاهرات دیگری در غرب شهر کابل، مدرسه ای را که گفته می شود تحریک کننده مخالفان و برپاکننده تظاهرات امروز بوده است را محاصره کرده و با پرتاب سنگ خواهان تعطیلی این مدرسه شدند.
به دنبال متشنج شدن اوضاع، "آیت الله محسنی " مسئول حوزه خاتم الانبیاء شهر کابل با حضور در یک شبکه‌ تلویزیونی از تظاهرکنندگان خواست تا از خشونت دست کشیده و متفرق شوند.
گفته می شود که هم اکنون اوضاع آرام بوده و پلیس اوضاع را در کنترل خود دارد.
این قانون در پایان سال گذشته شمسی در پارلمان و مجلس سنای افغانستان تصویب شد و حامد کرزی نیز پس از موافقت آن را قابل اجرا خواند. اما اندکی پس از آن مقامات غربی بنای مخالفت با آن را گذاشتند و آن را ناقض حقوق زنان خواندند.
عده ای از کسانی که تمایل به فرهنگ غرب دارند با تقلید از مقامات غربی، مخالفت خود را با این قانون اعلام کردند تا سرانجام امروز اولین تظاهرات موافقین و مخالفین صورت گرفت.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ