سفارش تبلیغ
صبا ویژن
پرخوری حجاب تیز فهمی است . [امام علی علیه السلام]
 
سه شنبه 87 اسفند 27 , ساعت 9:22 عصر

امشب دو نکته رادارم

اول این که همان طور که اطلاع دارید حال همسر امام راحل مساعد نیست برایشان دعا کنیم

دوم

 جناب آقای لاریجانی

1 - با نامه خود دل دشمنان داخلی و خارجی را شاد کردید اگر به مطبوعات امروز  نظری افکنده باشید این مطلب را به خوبی درک خواهید نمود.

2 به  قول مرحوم امام آنگاه که دشمن از ما تعریف کند روز عزای ماست  در این چند روز   شما به دشمنان خیلی حال دادید!

3- سابقا خودتان را بنده ی خدا میدانستید الان چطورید؟

4 به نظر شما به  کسیکه  ادعای عشق به ولایت داشته باشد و چوب لای چرخ کسی بگذارد که رهبری مدافع اوست چه میگویند؟

5- جایتان خالی  حرم مشرف شدم  و از مرحوم پدرتان خواستم قدری شما را نصیحت کند ، منتظر رویای صادقه باشید.

                                                                                                                                  یاعلی   


دوشنبه 87 اسفند 26 , ساعت 10:2 عصر

جلسه روز گذشه خاتمی با جمعی از هوادارانش در حسینیه جماران که به نشست یاسر معروف شد و وی در آن از انصراف خود به نفع میرحسین خبر داد، با حاشیه هایی همراه بوده است.

* بهزاد نبوی دراین جلسه حضور نیافت و عدم حضور وی باعث تعجب و سؤال بعضی از حاضران شد.

دوست آن باشد که گیرد دست دوست    در پریشان حالی و در ماندگی

* در گفتگوهای چندنفره پیش از ورود خاتمی، این پرسش توسط برخی از جمله محمدرضا خاتمی مطرح شد که چرا از طیف اصولگرایان هنوز کسی اعلام کاندیداتوری نکرده است.

غم زمانه خورم یا فراغ یار کشم ...

* محمدرضا خاتمی، مسجد جامعی، موسوی لاری، ابطحی، انصاری، اشراقی، آرمین، سلامتی، تاج‌زاده، عرب‌سرخی و ناصری از چهره های شاخص حاضر در این نشست بودند.

 شمع و گل و پروانه همه جمعند...

* پیش از سخنرانی خاتمی، زهرا اشراقی (همسر رضا خاتمی) با انتقاد از قصد انصراف خاتمی گفت: چرا می‌خواهید عقب نشینی کنید و با قدرت ادامه نمی‌دهید؟ این رفتالر نوعی واپس‌گرایی است.

وای به روز ی که ...

* خاتمی در واکنش به اظهارات اشراقی و در حالی که برافروخته شده بود، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی من، اطرافیانم هستند که با من روراست نیستد. 3، 4 نفر از افرادی که مرا به آمدن تشویق کردند، سراغ میرحسین هم رفتند و از او دعوت کردند و الآن هم دارند زیر علم او سینه می زنند.

خوب الحمد لله  بالاخره حرفی گکه ده سال است همه می زنند را خودش هم فهمید!

* خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به سفر اخیر خود به شیرازاشاره کرد و اظهارداشت: من نمی‌توانم بعضی حرفها را بگویم اما انتظارداشتم افرادی که در 10، 12 سال گذشته با ما بودند، همراه باشند اما اینگونه نبود.

سر سفره ی ما می خورند پشت  سر آنها نماز می خوانند!

* وی با تشکر از یکی از نمایندگان مجلس ششم، 2 نماینده شورای شهر شیراز و یکی از روحانیون این شهر ادامه داد: انتظار داشتم حداقل 20، 25هزار نفر جمعیت بتوانند جمع کنند اما نتوانستند و حتی شاهچراغ را هم نتوانستند هماهنگ کنند.

لا بد حضرت شاهچراغ هم  از اصول گرایان افراطی بوده اند !

* خاتمی همچنین خطاب به موسوی لاری و ابطحی نسبت به عدم توانایی آنان در کنترل کروبی و آماده کردن وی برای کناره گیری انتقاد کرد.

بیچاره کروبی که معتقد است حرف مرد یکی است!

* وی در حین سخنرانی خود چندین بار با عتاب پرسید که چرا او و میرحسین موسوی را برای کاندیداتوری آوردند؟

نگران نباشید یا من می آیم  یا موسوی !

* خاتمی با اشاره به اینکه در صورت ماندش، آراء اصلاح طلبان تقسیم بر 3 می‌شود و اگر انتخابات به دور دوم برود، شکست بزرگی برای وی خواهد بود، به انتخابات مجلس هشتم اشاره کرد که تنها یک نفر از لیست اصلاح طلبان تهران، آن هم در دور دوم به مجلس راه یافت.

کی گفته خاتمی از ریاضیات سیاست و تاریخ بی اطلاع است ؟

* وی ماندن میرحسین و راهیابی وی به دور دوم را یک پیروزی خواند.

و این یعنی نهایت معرفت در رفاقت

* در میانه سخنان خاتمی و پس از آن، اعتراض‌هایی از سوی جوانان حاضر در نشست خطاب به وی مطرح شد. برخی از این افراد، تأکید می‌کردند که ما حرکت خود را آغاز کرده و همایش‌هایی برگزار نموده‌ایم. همچنین با جمعی از شاعران و خوانندگان و هنرمندان نیز هماهنگی‌هایی انجام شده و آقای عموزاده خلیلی و تیم او هم آماده هستند.

کاش دل آقاهم به اندازه ی این جوانهات قرص بود

* احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران اصرار داشت که ما توانایی جذب آرا را داریم و در تهران نیز این امر ممکن است.

همان طور که در انتخابات مجلس هشتم توانستیم!

* محمدعلی ابطحی در تمام طول نشست سخنی نگفت و مشغول کار با لپ‌تاپش بود.

تاب لب من در پشت لب تاب تو مخفی است ...

* مجید انصاری گفت ما می‌توانیم موسوی را برای کناره‌گیری متقاعد کنیم که خاتمی گفت میرحسین آدمی نیست که کنار برود.

حرف حساب حالیت نیست؟ گفتم که نگران نباشید یا من می آیم  یا موسوی

* محمدرضا خاتمی در طول سخنرانی، ساکت بودو مطالب را یادداشت می کرد و چند نوشته نیز به خاتمی داد.

و او هنوز هم نسخه می پیچد وتقلب می رساند

* اجازه همراه داشتن دوربین و تلفن همراه به حاضران در نشست داده نشد.

البته به خاطر قداست بالای جلسه


دوشنبه 87 اسفند 26 , ساعت 9:11 عصر

قابل توجه بعضی ها که در زمان ریاست جمهوری شان فقط روزی 200000 تومان گل طبیعی می گذاشتتند در دفتر کارشان وتا مدتها با خانواده محترمشان در کاخ ... اقامت داشتند...

منبع درآمد مخفی احمدی نژاد

رئیس جمهوری اسلامی ایران هم چنان و با گذشت نزدیک به چهارسال از ریاست خود بر قوه مجریه از حقوق اداری استفاده نکرده و همچنان به دریافتی خود از دانشگاه به عنوان استاد دانشگاه قناعت می کند.

به گزاش جهان نیوز؛ هر چند خبر عدم دریافت حقوق توسط رئیس جمهور از مدت ها پیش بر سر زبان ها افتاده و رسانه ای شده بود و حتی استفاده نکردن رئیس جمهور از حق ماموریت های خود نیز در همان زمان بسیار مورد توجه قرار گرفت اما این بار خبرنگار جهان به منبع درآمدی ناگفته ومخفی برای رئیس جمهور دسترسی پیدا کرد که تاکنون خبری از آن منتشر نشده است.

دکتر احمدی نژاد که پس از ریاست جمهوری به دلیل کم شدن حضورش در دانشگاه با کاهش دریافتی خود مواجه شده است و از طرفی با توجه به بالا رفتن مهمان ها و دیدار کنندگان با وی، رئیس قوه مجریه از مدت ها پیش اقدام به دریافت وام های با اقساط پایین نموده و گذران زندگی خود را که با مشکل مواجه شده از طریق وام های قرض الحسنه به انجام می رساند.

این گزارش حاکی از آنست که تغییر مکان زندگی رئیس جمهور نیز که در خانه های سازمانی دولتی سکنی گزیده از دیگر نشانه های ساده زیستی رئیس جمهور در وضعیتی پایین تر از خط فقر است. چرا که خانه وی از داشتن معمولی ترین امکانات مانند مبل و دیگر وسایل محروم بوده و چینش موکت ها و وسایل زوار در رفته به حدی چشم را آزار می دهد که در سفری که سید حسن نصرالله به ایران داشته و به عنوان مهمان وارد خانه دکتراحمدی نژاد شده بود، دبیر کل حزب الله لبنان از چنین زندگی ساده و بی آلایشی به شدت اظهار تعجب و شگفتی کرده بود.http://www.rajanews.com/detail.asp?id=25849


یکشنبه 87 اسفند 25 , ساعت 9:0 عصر

گویا نمایندگاتن محترم مجلس تعریف جدیدی از اصولگرایی دارند که ما از آن بی خبریم  کاش همانطور که مجلس ششم در بی دینی موافق دولت اصلاحات بود آقایان مجلس هفتم و هشتم  هم در دندار بودن خود همراه دولت نهم بودند

 

بودجه 88 کل کشور نهایتاً روز پنج‌شنبه در مجلس هشتم و در حالی که 91 نماینده غایب بودند، به‌گونه‌ای نهایی شد که در نهایت از کمترین شباهت با بودجه پیشنهادی دولت برخوردار است.

به گزارش رجانیوز، مجلس که تعجیل زیادی برای دریافت بودجه از دولت داشت و در حالی که رئیس‌جمهور 7 بهمن لایحه پیشنهادی دولت را به مجلس تقدیم کرد، 40 روز وقت را صرف هدایت لایحه به صحن علنی کرد و سرآخر هم در صحن علنی ظرف 5 روز این بودجه نهایی شد.

حذف بند مربوط به هدفمند کردن یارانه‌ها در دومین روز بررسی بودجه در صحن علنی و صفر کردن بودجه واردات بنزین به همراه مکلف کردن دولت به فروش بنزین مازاد به قیمت وارداتی شاید از مهم‌ترین بازتاب‌های دخل و تصرف دولت در بودجه سال آینده باشد.

با این حال، امیرمنصور برقعی معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری تغییرات را به همین 2 تغییر بزرگ محدود نمی داند و معتقد است در مصوبه مجلس، علاوه بر تغییر ساختار پیشنهادی بودجه که تأثیر جدی بر نحوه اجرای بودجه دارد، 144 مورد تغییر در بودجه‌های جاری دستگاه‌ها و 1295 تغییر در طرح های عمرانی ایجاد شده است، و بر این اساس، قانون مصوب بودجه سال 1388 مصوب مجلس، شباهت اندکی با لایحه پیشنهادی دولت دارد.

وی در گفتگو با ایرنا افزود: "این تغییرات، تأثیر جدی بر چگونگی و کیفیت پیشبرد بودجه در سال آینده توسط دولت دارد." و در توضیح این مطلب گفت: به عنوان مثال 1190 طرح که به صورت استانی با هدف تمرکززدایی بر اساس برنامه چهارم در لایحه بودجه پیشنهاد داده شده بود، توسط مجلس عودت داده شده و به صورت طرح ملی درآمده است.

وی تأکید کرد: به اعتقاد ما، طرح‌های استانی زودتر به نتیجه می‌رسند و قابلیت کنترل دارند و موضوع طرح‌های استانی کاملاً کارشناسی بوده است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور سپس به شاکله بودجه از حیث ساختاری پرداخت و گفت: هنوز به طور کامل برخی از تبعات در خصوص منابع و مصارف بررسی نشده است و برخی موارد در گزارش‌های بعدی خواهد آمد.

وی در عین حال تأکید کرد: تغییرات ساختاری در ردیف ها، منابع، مصارف، شباهت به لایحه دولت را کم کرده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری اعلام کرد: منابع پیش بینی شده در قانون بودجه 88 توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی قابل تحقق نیست.

برقعی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر 4 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار در راستای تحقق اصل 44 از محل واگذاری شرکت های دولتی، 5 هزارو 700میلیارد تومان به عنوان منابع دولت اضافه شده ‌که امکان تحقق آن وجود ندارد.

وی در واکنش به تصمیم نمایندگان مجلس درجهت ایجاد تغییرات در منابع ناشی از هدفمند کردن یارانه ها و کاهش 8 هزار و 500 میلیارد تومان از لایحه تقدیمی مجلس، گفت: ‌این عامل به عنوان مهمترین تغییر در منابع ناشی از هدفمند کردن یارانه ها است.

معاون رییس جمهوری تأکید کرد: ‌با کاهش این بخش از لایحه، موارد دیگری توسط مجلس شورای اسلامی به آن اضافه شده، که از این محل نیست.

برقعی ادامه داد: دولت هنگامی که 4 هزار و 400میلیارد تومان اعتبار را در راستای تحقق اصل 44 از محل واگذاری شرکت های دولتی پیش بینی کرد، ابتدا مورد انتقاد قرارگرفت که برای اجرای این امر باید 5 برابر سهام واگذار کنید، و یا اینکه این امر ناشدنی و یا سخت است، ‌اما دولت بر این موضوع که این اقدام تکلیفی داوطلبانه و برای پیشبرد امور است،‌ تأکید داشت.

منابع ناشی از فروش بنزین

معاون رییس جمهوری گفت: تغییر دیگری که درمنابع درآمدی توسط مجلس صورت گرفت، این بود که هزار میلیارد تومان از محل فروش بنزین به بودجه اضافه شود که به دلیل سایر احکام قانون بودجه تحقق پذیر نیست.

وی گفت:‌ اگر آنچه درباره قیمت گذاری بنزین در سال آینده گفته می شود، صحیح باشد، به طور قطع این هزار میلیارد تومان پیش بینی شده،‌ به دست نمی آید.

17 هزار میلیارد تومان تغییر

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس،‌ لایحه پیشنهادی دولت حدود 17 هزار میلیارد تومان یعنی 17 تا 18 درصد،‌ تغییر ناشی از حذف و اضافه شدن در بودجه را در خود دیده، ‌تاکید کرد: ‌‌از این میزان مقرر شده بود، 2 هزار و 700میلیارد تومان برای هزار و 190طرح استانی در نظر گرفته شود.

وی می گوید: در مصوبه مجلس حدود 20 هزار میلیارد تومان تغییر ایجاد شده، هر چند که ممکن است از جابجایی کم و اضافه سرجمع بودجه تغییر نیابد، اما تاکید ما در لایحه پیشنهادی سال 88،‌ بر انجام و توازن پیگیر یک سیستم و مجموعه بوده است.

مخالفت دولت با حذف یارانه ها

این مقام مسئول با تأکید بر این موضوع که دولت قاطعانه مخالف حذف یارانه ها و به شدت مدافع هدفمند کردن یارانه ها است، گفت:‌ اصلاح قیمت ها به عنوان یک روی سکه بر روی دیگر سکه توانمند سازی 7 دهک از طریق باز تولید درصدی از منابع حاصله است.

وی تأکید کرد: ‌در حال حاضر موضوع اصلاح قیمت ها تکلیف شده و امکان جبران سیاست های اصلاحی از بین رفته است.

به اعتقاد برقعی، این اقدام مجلس، یک تغییر جدی در بخش قابل توجهی از لایحه بودجه دولت است و دولت براین اساس به منظور اینکه تا 7 دهک را مورد حمایت قرار دهد، به حقوق و مزایا نگاه خاص داشته و بسیاری از تغییرات را بر مبنای آن به پیش برده است.

فشار به 2 شرکت گاز و برق

وی گفت:‌ اکنون موضوع حذف یارانه ها به صورت نسبی در نخستین گام و در سال جاری به 2 شرکت گاز و برق، (شرکت های فعال در عرصه گاز و برق)‌ آسیب جدی وارد می کند، از سویی براساس قانون، دولت ملزم به ثبات قیمت ها می شود و ‌ازسوی دیگر، باید قیمت مواد اولیه آنها افزایش یابد.

به گفته وی، به علت احکام دیگر، هزینه این شرکت ها افزایش می یابد درعین حال که دولت براساس تکلیف بودجه اجازه پرداخت یارانه به این شرکت ها را ندارد که به شدت آسیب می بینند و هر گونه آسیب وارده به آنها برروی کارکرد و خدماتشان تأثیر می گذارد.

صرفه جویی دولت

معاون رییس جمهوری همچنین گفت: براساس حکمی درقانون بودجه 88، به دولت اجازه داده شده، 8 هزار و 500 میلیارد تومان را از هر جا که صلاح می داند، صرفه جویی کند.

وی درتوضیح مطلب خود گفت: ‌در پایان مباحث مجلس وقتی تراز بین منابع و مصارف برقرار نشد و 8 هزار و 500 میلیارد تومان عدم تراز مشاهده شد، ‌مجلس ‌حکم داد که دولت از هر جا که می خواهد این مبلغ را کم کند.

برقعی گفت: برای این تنها یک انتخاب در پیش روی دولت قرار داشت، یعنی اینکه تنها راهی که می تواند بردارد، آن است که از پروژه های عمرانی بودجه ها را بردارد، موضوعی که به صراحت بیان نشده بود.

این مقام مسئول تصریح کرد: ‌درحالی که باید زیر ساخت های سرمایه گذاری بخش خصوصی توسط دولت فراهم می شد و همین یک بند به معنای آن است که باید دولت 8 هزار و 500 میلیارد تومان از منابع عمرانی خود را کاهش دهد.

وی افزود:‌ به طور قطع، چنین اقدامی تبعات خود را بر عرصه اقتصاد کشور بر جای می گذارد، به نحوی که این آثار تنها به سال آینده ختم نمی شود و سالهای بعد را نیز در بر می گیرد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری گفت: در قانون بودجه 88 که طی روزهای اخیر به تصویب مجلس رسید، بودجه برخی از دستگاه ها طی 2 سال، تا 6 برابر افزایش یافته است.

برقعی تأکید کرد: این انبساط بودجه در حالی صورت می گیرد که بودجه های جاری دولت با سیاست کاملاً انضباطی و صرفه جویی عمل می کند.

وی در توضیح مطلب خود گفت:‌ درحالی که یک مجموعه ای را که به اندازه یک وزارتخانه هم نیست، می‌توان با 20 میلیارد تومان اداره کرد، ‌اما در قانون مصوب مجلس بودجه آن به 120 میلیارد تومان رسیده است.

این مقام مسئول در دولت ‌تأکید کرد: ‌این اقدام مجلس در حالی صورت می گیرد که هزینه های دولت در فاصله سالهای 84 تا 88 به دلیل یارانه ها و ابعاد اداره کشور از جهت اداره زندگی محرومین 2 برابر شده است.

بنزین و گازوئیل

برقعی، ‌به مصوبه قانون بودجه درخصوص توزیع بنزین داخلی با لیتری 100 تومان و بنزین وارداتی با قیمت تمام شده اشاره کرد و گفت: ‌اجرای این مصوبه نیز با توجه به آمارهای رسمی تولید و مصرف مشکل آفرین است.

وی گفت:‌از مجموع حدود 70 میلیون لیتر مصرف بنزین (که توسط دولت کنترل شده) نزدیک به 45 میلیون لیتر در داخل تولید شده و اگر تدابیری توسط دولت نهم در خصوص مصرف انجام نشده بود، این میزان به بیش از مصرف روزانه 93میلیون لیتر می رسید.

معاون رییس جمهوری با تأکید براین مطلب که تدابیر دولت برای کاهش حداقل 20 میلیون لیتر مصرف بنزین روزانه مردم کشور را از هزینه های بسیاری دور کرده،‌ افزود:‌ درحال حاضر حدود 26 میلیون لیتر بنزین وارد کشور می شود.

برقعی ادامه داد: ‌درحالی که سالانه یک میلیون دستگاه خودرو به ناوگان حمل ونقل کشور اضافه می شود، تنها 300هزار خودرو از رده خارج می شود ‌و این بدان معنا است که بازهم روند مصرفی بنزین افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه، ‌تا زمان حاضر روزانه افزون بر یک میلیون لیتر به قیمت هر لیتر 400 تومان عرضه می شود و در ازای آن افزون بر 70 میلیون لیتر بنزین با لیتری 100تومان به فروش می رسد،‌ با طرح این پرسش به جمله خود پایان داد که با توجه به این موضوع اگر قرار باشد بنزین وارداتی را به قیمت تمام شده بفروشیم، چه اتفاقی رخ می دهد و انتخاب ما دراین عرصه چیست؟

معاون رییس جمهوری ادامه داد: ‌درحال حاضر 6،5 میلیون خودرو روزانه 4 لیتر بنزین را مصرف می کنند و این سهمیه با توجه به بررسی های کارشناسی توسط دولت کاملاً مناسب بوده و با کمتر از این میزان، زندگی مردم اداره نمی شود.

وی گفت: ‌بارها در کارگروه حمل ونقل در این خصوص بحث و گفت وگو شد که درنهایت سهمیه 120لیتر ماهانه برای خودروهای شخصی تعیین گردید.

این مقام مسئول تأکید کرد: ازسوی دیگر، برخی از خودروها در عرصه حمل ونقل عمومی (تاکسی،‌ آژانس و انتقال مایحتاج مردم از اطراف شهرها به مرکز و...) فعال هستند که نمی توان سهمیه آنها را کم کرد.

وی با بیان اینکه حال اگر 6،5 میلیون خودرو روزانه 4 لیتر بنزین مصرف کنند، ‌مصرف روزانه 27 میلیون لیتر خواهد بود، افزود: 3،5 میلیون موتور را نیز که هر کدام روزانه سهمیه یک لیتری را مصرف می کنند، نباید از یاد برد، ‌که روی هم مصرف روزانه بنزین در کشور 30،5 میلیون لیتر خواهد بود و با توجه به این موضوع، ‌آیا برای تحقق اهداف قانون بودجه می توانیم سهمیه عادی مردم را بری مصرف در داخل کاهش دهیم و به صفر برسانیم؟

برقعی با تقدیر از همکاری مردم برای مدیریت مصرف سوخت در کشور گفت: ‌این مشارکت سراسری مردم تجربه‌ی گرانقیمتی است که می توان در طرح هدفمند کردن یارانه ها از آن استفاده کرد.

وی تأکید کرد: ‌حال اگر قرار باشد برای تحقق اهداف قانون به صفر کردن سهمیه مردم و یا کاهش سهمیه بخش حمل و نقل و خدمات بپردازیم، ‌به درستی چه اتفاقی خواهد افتاد؟ موضوع دیگر اینکه این مصوبه مجلس که ازآن تحت عنوان اختیار در مورد بنزین نام برده شده،‌ هیچ اختیاری را به دولت نمی دهد.

افزایش 3 برابری مالیات

این مقام مسئول سپس به تشریح لایحه پیشنهادی دولت درخصوص 480 میلیارد تومان درآمد ناشی از مالیات پرداخت و گفت:‌ مجلس این میزان را به 3 برابر یعنی هزار و400 میلیارد تومان افزایش داد.

وی با اشاره به اینکه دولت به جز بنزین، از هیچ حامل دیگری مالیات دریافت نمی کند، ‌گفت: ‌ما فقط از 20 درصد بنزین، مالیات دریافت می کنیم.

برقعی تأکید کرد: ‌میزان مالیات 3 برابر شود یعنی اینکه اگر بنزین را قبلاً به هر قیمتی فروش می رساندیم، حالا باید 3 برابر مالیات دریافت کنیم.

معاون رییس جمهوری در ادامه اظهارات خود گفت: معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری نهایت تلاش خود را برای مشارکت تمامی استانها تا پایین ترین سطوح در خصوص ارایه لایحه ای منسجم برای بودجه 88 مصرف کرده و دراین خصوص باید تمام سازوکارها متناسب با این تراز تصویب شود.

معاون رییس جمهوری سپس به بحران جهانی غرب و گره خوردن آن به مسائل نفت، ‌برخی سنگ اندازی ها و موانع ایجاد شده از سوی دشمنان جمهوری اسلامی پرداخت و تصریح کرد: ‌‌تلاش دولت بر این بود که با انعطاف بودجه به راحتی از برخی موانع احتمالی عبور کنیم.

وی تأکید کرد: هر چند که محدودیت های ایجاد شده در بودجه 88، ‌راه را دشوار کرده و قابلیت انعطاف را از دولت گرفته، اما تلاش مسئولان برآن است این موانع را پشت سر بگذارد.

قانون خدمات کشوری تقریباً دست نخورده است

معاون رییس جمهوری گفت: ‌یکی از بند هایی که با بررسی های قبلی،‌ توضیحات و ادامه دفاعیه در کمسییونهای برنامه و بودوجه،‌ تلفیق و صحن مجلس شورای اسلامی تقریباً دست نخورده مانده، لایحه خدمات کشوری است.

یاد آور می شود ‌در قانون بودجه 88 که توسط مجلس اسلامی به تصویب رسید، ‌برخی دستگاه ها از قانون خدمات کشوری مستثنی شده اند.

منبعhttp://www.rajanews.com/detail.asp?id=25735


یکشنبه 87 اسفند 25 , ساعت 8:45 عصر
"رییس‌جمهور به عنوان مجری انتخابات حق طرفداری یا دخالت در انتخابات را ندارد." این جمله‌ای است که خاتمی در کسوت رئیس‌جمهور و در خرداد ماه 84 به زبان راند و البته بارها نیز بر آن تأکید کرد اما نگاهی به رویکردها و مواضع او در همین منصب نشان می‌دهد که بارها این شعار بی‌طرفی از سوی شخص وی نقض شده است.

رئیس دولت اصلاحات اگرچه همزمان با آغاز رقابت‌های کاندیداهای انتخابات تلاش کرد تا کدهایی را که منتهی به کاندیداهای همفکرش می‌شود، ارائه دهد اما در نهایت به همین هم اکتفا نکرد و در چند اظهارنظر موضع خود را به‌طور کامل روشن کرده و سعی کرد تا جهت انتخابات را تعیین کند.

خاتمی با استفاده از جایگاه ریاست جمهوری می‌کوشید تا مسیر انتخابات را به سمت کاندیدای دلخواه خود پیش ببرد و در این زمینه مواضعی همسو با شعارهای جریانی خاص را سر می‌داد و در همان ایام انتخابات در کنار این موضع که مردم باید به کسی رأی دهند که به حقوق و آزادی آنها پایبند است، از کاندیداتوری مصطفی معین کاندیدای اصلاح‌طلبان تندرو نیز حمایت کرد. در شرایطی که معین پس از یک بار رد و سپس تأیید صلاحیت چهره ای مردد برای حضور در انتخابات به خود گرفت، خاتمی در جمع خبرنگاران در نهاد ریاست جمهوری تأکید کرد: «ایشان حتما شرکت خواهد کرد و در غیر این صورت یک اشتباه استراتژیک کرده است.»

این نکته البته موجبات دلخوری سایر نامزدهای اصلاح طلب را هم فراهم کرده بود، تا جایی که چندی پیش کروبی با مرور تاریخ انتخابات گذشته گفت: «?سال پیش که من داوطلب بودم، ایشان فرمودند معین باید بیاید. اطلاع دقیقی هم دارم که خاتمی پس از رد صلاحیت معین تلاش زیادی برای حضور وی در انتخابات کرد و علنی گفت که معین باید بیاید.»

او البته در تخریب جریان رقیب هم با همفکرانش در بیرون نهاد ریاست جمهوری همسو شده و گام‌هایی در این جهت بر می‌داشت: «اهانت به مردم است که بگوییم شما هنوز نیازمند قیم و منجی هستید، و انسان‌هایی که معلوم نیست سابقه‌ی حیاتشان چقدر ارزشمند باشد، به عنوان منجی بخواهند وارد عرصه شوند.»

چراغ سبزهای خاتمی برای تخریب تا جایی پیش رفت که سخنگوی دولت وی که البته نباید در این جایگاه به اظهارنظر شخصی بپردازد و موضع‌گیری‌های او دقیقاً منتسب به دولت است، به کاندیداتوری قالیباف واکنش نشان داده و با هدف تخریب وی در همایش مشاوران فرمانداران و استانداران سراسر کشور در وزارت کشور گفت: «این افتخار دولت آقای خاتمی است که کسانی که در سال 78 به خاتمی نامه نوشتند و اعلام کردند، کاسه صبرشان لبریز شده و اگر شما سرکوب نکنید، ما سرکوب می‌کنیم، امروز با لباس شیک می‌آیند و جلوی مردم می‌ایستند و خود را خواهان تحول می‌دانند و مدعی هستند که تحول بدون اصلاح‌طلبی امکان‌پذیر نیست.»

اما از آنجا که هنوز برای دولت خاتمی مشخص نبود که چه کسی شانس پیروزی بیشتری دارد، به تخریب قالیباف اکتفا نکرد و این بار شخص خاتمی نشانه تخریب را به سوی احمدی‌نژاد گرفت. خاتمی که برای شرکت در مراسم دریافت دکترای افتخاری به دانشگاه تهران رفته بود، دیررسیدن به مراسم را بهانه‌ای برای تخریب شهردار تهران کرد و گفت: «برای رسیدن به این مراسم، زمان کوتاه‌تری حدود 20 دقیقه را تنظیم کرده بودم، ولی در ترافیک، حدود 55 دقیقه گرفتار شدم.» او از طرف کسانی که چنین وضعی را نمی‌توانند اداره کنند، معذرت خواسته و افزوده بود: «این فاجعه است که به محض آمدن یک قطره باران یا برف در وضع رفت‌وآمد این چنین اختلال ایجاد می‌شود.»

خاتمی البته به کنایه، کاندیداهای ریاست جمهوری را به قدرت‌طلبی متهم کرده و در همان مراسم از دانشگاه تهران تشکر کرد که در مراسم اعطای نشان دکترا به وی، کلاه دیگری بر سرش نگذاشتند و به پوشاندن ردای دکترا اکتفا کردند. او گفته بود: «اگرچه به لطف خداوند تا چند ماه دیگر یکی از این کلاه‌ها برداشته خواهد شد، اما من در شگفتم که برای برداشتن این کلاه صف طویلی تشکیل شده تا یک نفر این کلاه را بر سر خود بگذارد.» بگذریم از اینکه امروز خاتمی برای تصاحب دوباره آن "کلاه" حاضر است با همفکرانش هم رقابت کند و در این صف طویل، تاکنون فقط او، موسوی و کروبی ایستاده‌اند.

اوج نقض بی‌طرفی از سوی خاتمی در بیانیه‌ای که برای تعیین تکلیف دور دوم انتخابات صادر کرد، تجلی یافت. او دیگر به حمایت کلی از کاندیدای مد نظر خود بسنده نکرد و در این بیانیه به‌طور تلویحی از مردم خواست تا هاشمی را برگزینند. جملات خاتمی در آن بیانیه بلافاصله روی پوسترهای تبلیغاتی هاشمی جای گرفت. او در 31 خرداد 84 اعلام کرد: «بکوشیم در ماه‌های پایانی این دوران درخشان و سخت، منصب پرافتخار خدمتگزاری را به آن کس واگذاریم که آزادی را صادقانه پاس بدارد و در پی پیشرفت و سازندگی و عدالت مبتنی بر توسعه و قادر به دفاع از عزت و حیثیت و منافع کشور در جهان کنونی باشد."

از آن تاریخ کمتر از 4 سال می‌گذرد و اکنون در آستانه انتخابات دهم ریاست جمهوری، محمود احمدی‌نژاد بر مسند خدمت تکیه زده است. نگاهی به مواضع دولت احمدی‌نژاد در قبال انتخابات می‌تواند الگوی مناسبی در حفظ بی‌طرفی باشد. در شرایطی که همه کسانی که در صف کاندیداتوری ایستاده‌اند، خود را رقیب احمدی‌نژاد دانسته و مستقیم و غیرمستقیم بر طبل تخریب می‌کوبند، علاوه بر اینکه این تخریب‌ها بی‌پاسخ گذاشته شده، رئیس‌جمهور حتی از پاسخ دادن به سؤالات انتخاباتی خبرنگاران امتناع می‌کند. این مشی البته بر خلاف روال دولت پیشین از سوی سخنگوی دولت نیز مورد پذیرش واقع شده و سخنگوی دولت نیز تأکید می‌کند که دولت نمی‌خواهد وارد بازی‌های سیاسی شود و فرصت خدمت را غنیمت می‌داند.

ورود احمدی نژاد به بحث های انتخاباتی از منظر مجری انتخابات و حافظ حقوق مردم است و در همین راستا در اظهارات اخیر خود در جلسه هیئت دولت گفته است: «هیچ‌کدام از مدیران دولتی حق ممانعت از سخنرانی کاندیداها را ندارند. رئیس‌جمهور در جلسه یکشنبه گذشته هیئت دولت بر حفظ نشاط سیاسی کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: کار سیاسی، همین است. افراد باید به جاهای مختلف بروند و دیدگاه‌هایشان را بگویند و از هر فرصتی که مجاز است، استفاده کنند؛ این زیبایی فعالیت در جمهوری اسلامی ایران است.»

منبعhttp://www.rajanews.com/detail.asp?id=25677


   1   2   3      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ