سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش دو گونه است : در طبیعت سرشته ، و به گوش هشته ، و به گوش هشته سود ندهد اگر در طبیعت سرشته نبود . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 88 فروردین 26 , ساعت 6:1 عصر
وزیر اطلاعات در گفتگو با فارس؛
فعالیت تخریبی در سایت‌ها و پیامک‌ها به صورت دقیق قابل ردیابی است

خبرگزاری فارس: غلامحسین محسنی اژه ای گفت: وزارت اطلاعات اوضاع انتخاباتی را در فضای سایت ها و پیامکها به خوبی در رصد خود دارد و با جریان های تخریبی به شدت برخورد می کند.


حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای وزیر اطلاعات در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در پاسخ به سوالی در باره افزایش برخی تخریب‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هر گونه تخریب در رقابت های انتخاباتی و موارد دیگر را بی‌انصافی دانست و گفت: برخی از آنها را می‌توان خیانت به مردم،‌اسلام و انقلاب ارزیابی کرد.
وی خاطرنشان کرد: پیامک‌های تخریبی کاملا قابل پیگیری و ردیابی است و با توجه به تسلط وزارت اطلاعات، ‌با کسانی که از طریق پیامک به دنبال تخریب بروند نیز برخورد خواهد شد.
وی افزود: یقینا اگر کسی بخواهد در این زمینه فضا را آلوده کند دستگاه‌های مسئول و ذی‌ربط بخصوص وزارت اطلاعات که در این زمینه فعال شده با آنان برخورد خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای در پاسخ به سوالی در باره تخریب‌های سازمان یافته گفت: به صورت جدی در حال رصد هستیم و در مرحله اول تذکر داده می‌شود اما مطمئنا اگر به تذکرات توجه نکنند برخوردهای سنگین و قاطع خواهیم داشت و به کسانی که خصوصا آگاهانه و از روی عمد بخواهند تخریب و حرمت‌شکنی کنند هشدار می‌دهم که مطمئن باشند گرفتار قانون خواهند شد و سربازان گمنام امام زمان و مردم از کسی که فضای آرام کشور را به هم بریزد نخواهند گذشت.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه وزارت اطلاعات فعالیت همه سایت‌ها،‌ وبلاگ‌ها و پیامک‌های تخریبی را رصد می‌کند، همچنین از دعوت برخی از مدیران سایتها و ارائه تذکر به آنان خبرداد.
محسنی اژه‌ای شرایط امروز کشور را یکی از بهترین شرایط دانست و گفت: شرایط خوب کشور نباید با غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها خراب شود .
وی خاطرنشان کرد: امروز اگر هر کسی نسبت به اسلام، انقلاب، ملت و کشورش کوچکترین احساس مسئولیتی داشته باشد، باید فضای امن و آرامش را حفظ کند و بر نشاط و امید هر چه بیشتر مردم بیفزاید.
حجت الاسلام والمسلمین اژه‌ای با تشکر از اطلاع‌رسانی خبرگزاری فارس و سایر رسانه‌ها گفت: لازم است از خبرنگاران که موضوعات مفید برای جامعه را از زبان خادمین ملت برای ملت تبیین می‌کنند، تشکر کنم.


چهارشنبه 88 فروردین 26 , ساعت 5:58 عصر
در مستندات هزار صفحه ای
سایت انتخاباتی موسوی تخلفات نفتی اصلاح طلبان را افشا کرد

خبرگزاری فارس: سایت کلمه سایت انتخاباتی میر حسین موسوی اقدام به انتشار تخلفات صورت گرفته در صنعت نفت کشور طی سال‌های 76 تا 84 در دوران حاکمیت اصلاح طلبان کرده است.


به گزارش خبرنگار "سرویس فضای مجازی " خبرگزاری فارس، کلمه به نقل از خبرنگار اعزامی خود به اهواز نوشت، در این دیدار نمایندگان انجمن اسلامی مناطق نفت خیز جنوب، گزارشات انتقاد آمیزی را از عملکرد مدیریت کلان وزارت نفت از سال 76 تا 84 به مهندس موسوی ارائه کردند و سرفصل‌هایی از ابهامات و تخلفات و سیاست گذاری‌های غیر کارشناسی انجام گرفته در این دوره را توضیح دادند.
کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب، تعارض قرادادهای بیع متقابل در بخش بالادستی با منافع ملی را در دوره مورد بحث تشریح نمودند و افت تولید میادین و غفلت از تزریق گاز را به عنوان یکی از چالش های بزرگ صنعت نفت و اقتصاد کشور برشمردند.
اعضای انجمن اسلامی صنعت نفت با تقدیر از موضع مهندس موسوی درباره شفافیت اطلاعات در بخش بالادستی نفت، توضیحاتی را درباره مفروضات غیر واقعی و اطلاعات خلاف واقع از سوی مدیریت کلان وزارت نفت به مسئولین نظام و مراجع تصمیم گیرنده ارائه کردند.
اعضای این انجمن بسیاری از آمار و اطلاعات فنی و اقتصادی ارائه شده در حوزه اکتشاف و تولید را در آن دوره غیر واقعی دانستند و تأکید کردند: برخی از روند های مدیریتی و سیاست گذاری انجام گرفته در بخش بالادستی نفت مغایر با منافع ملی کشور بوده است.
کارشناسان صنعت نفت، نتیجه طبیعی عدم ارائه آمار و اطلاعات صحیح به مسوولان درجه اول نظام و نهاد های تصمیم گیرنده را اتخاذ تصمیمات فاقد پشتوانه عملی/ فنی / اقتصادی و مغایر با منافع ملی دانستند.
کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب نتیجه تجزیه، تخریب و تضعیف سازمان های منسجم تولید تحت عنوان تغییرات ساختاری و بازآرایی تشکیلات، بدون انجام مطالعات کارشناسی را موجب افزایش هزینه های بالاسری بوروکراسی اداری کاهش قدرت نهادهای تولیدی، تمرکز گرایی شدید در وزارتخانه، و ایجاد سازمان های متعدد و موازی دانستند.
این کارشناسان همچنین اعمال مدیریت آمرانه با ناکارآمد کردن کمیته های کارشناسی عملیاتی/ فنی/ مالی/ قرادادی/ در ایجاد پروژه های سنگین ارزی و ریالی بدون پشتوانه فنی و واگذاری آن ها به شرکت های خارجی و شرکت های واسطه گر داخلی که در مواردی بدون ترک تشریفات مناقصه انجام گرفت را از جمله دیگر انتقادات وارد به این دوره دانستند و واگذاری مسئولیت های حساس و کلیدی وزارتخانه به افراد فاقد صلاحیت های علمی/ فنی/ تجربی را مغایر با قانون نفت خواندند.
کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب همچنین گزارشاتی را از برخی از رانت جویی ها و تخلفات فنی و مالی انجام گرفته در قرادادهای بالادستی نفت مانند قرادادهای سروش، نوروز، درود و دارخویین ارائه کردند و با اشاره به موضع مهندس موسوی درباره ضرورت انتشار عمومی قراردادهای نفتی، خواستار بررسی های دقیق تری در این باره شدند.
این کارشناسان با اشاره به تعارض قراداد های بیع متقابل با منافع ملی، تعمیم طرح های بیع متقابل به 17 میدان داخلی و درون سرزمینی را با بزرگنمایی میادین مشترک به عنوان یک انحراف بزرگ در سیاست گذاری بخش بالادستی نفت توضیح دادند.
برپایه این گزارش، مجموعه مستندات ارائه شده در این نشست، به بیش از 1000 صفحه می رسد.
در ادامه این دیدار نورالدین موسی از فعالان این صنعت با اشاره به مستندات موجود برخی از تخلفات انجام گرفته را منجر به وارد آمدن ضربه های جبران ناپذیر به صنعت نفت و ایجاد رانت های بزرگ برای شرکت های خارجی دانست.
وی با اشاره به این که تضعیف توانمندی های ملی و عدم استفاده از ظرفیت های موجود در وزارت نفت مانند پتانسیل های موجود در شرکت ملی حفاری، ادارات فنی ، مطالعاتی و عملیاتی مناطق نفت خیز جنوب، خلاف منافع ملی است، گفـت:
چرا شرکت های داخلی با ظرفیت ها و توانایی بالایی که در اجرای پروژه های حفاری، استخراج و تولید نفت داشته‌اند به صورت تحقیرآمیز دست دوم و سوم شرکت های غربی شدند.
وی توضیح داد شرکت ملی حفاری که از توانایی بسیار بالای علمی، فنی و اجرایی برخوردار است و یکی از مهمترین شرکت های جهان در این زمینه شناخته می شود، چرا باید برای حفاری میادین داخلی با شرکت های پیمانکار خارجی طرف قرارداد گردد؛ چرا که دولت در دوره مورد بحث قرارداد های نفتی را به این شرکت های واگذار می کند و پس از چند دست گشتن قرارداد دوباره به شرکت ملی حفاری می رسد؛ به طوری که این شرکت به یک شرکت دست سوم تبدیل می شود.
نورالدین موسوی افزود: پرسش ما این است که اگر شرکت ملی حفاری توان اجرا نداشت چگونه شرکت های خارجی با این شرکت قرارداد می بستند.
به گزارش خبرنگار کلمه، مهندس موسوی پس از شنیدن سخنان اعضای این انجمن اسلامی مناطق نفت خیز جنوب، خلاصه گزارشات و مستندات ضمیمه ارائه شده را دریافت کرد.
وی در گفت و گو با اعضای این انجمن، دلسوزی آن ها را نسبت به منابع ملی و مصالح کشور ستود.
در این نشست اعضای انجمن اسلامی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به این که بسیاری از اطلاعات مسئولان تنها از دست اندرکاران قرارداد ها و مراجع رسمی یا مدیران سابق این وزارت خانه تأمین می شود، خواستار بررسی منابع اطلاعاتی متعدد در این زمینه از سوی مهندس موسوی شدند.
میرحسین موسوی در پاسخ به اظهار نگرانی کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب به نشست های متعدد خود با برخی از اقتصاد دانان انرژی و مدیران برجسته وزارت نفت و شرکت مناطق نفت خیز جنوب اشاره کرد و با تأکید بر اینکه به بررسی گزارشات اعضای انجمن اسلامی کارکنان وزارت نفت خواهد پرداخت، افزود: با گذر از مقطع انتخابات، بررسی دقیق مسائل سیاست گذاری بخش بالادستی نفت امکان‌پذیر تر خواهد بود.
گفتنی است مهندس موسوی پیش از این، ممنوعیت دسترسی به اطلاعات در بخش نفت را مورد انتقاد جدی قرار داده بود و خواستار انتشار اطلاعات قرادادها و فروش نفت شده بود.


چهارشنبه 88 فروردین 26 , ساعت 5:53 عصر
ازدحام جمعیت، تأخیر 3 ساعته و پله کردن سقف خودرو برای رفتن به جایگاه

استقبال پرشور کرمانی‌ها از رئیس‌جمهور موجب شد مسیر 7 کیلومتری فرودگاه تا مصلای کرمان در طول 200 دقیقه طی شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی برنا به کرمان، دکتر احمدی‌نژاد که ساعت 9 صبح امروز وارد فرودگاه کرمان شده بود، در اثر ازدحام جمعیت با دشواری به مصلای کرمان رسید و سخنرانی خود را ساعت 12:45 آغاز کرد.

ازدحـام جمعیت در نزدیکى مصلى به حدى بود که خودرو حامل رئیس جمهور بارها متوقف شد و مردم از نزدیک به ابراز احساسات پرداختند.

در این استقبال میدان آزادى و بلوار جمهورى اسلامى کرمان محل و مسیر استقبال از رئیس جمهور مملو از مردم مشتاق بود که از ساعت ها قبل براى دیدار رئیس جمهورشان لحظه شمارى مى کردند.

لازم به ذکر است که گـروه هاى مختلف مردم استان از ساعت ها قبل دیدار بـا رئیس جمهور را در مصلاى کرمان انتظار مى کشیدند.

فرهنگیان، دانشجویان، روحانیان، عشایر و کسبه با در دست داشتن پـارچه نوشته هـایى ورود رئیس جمهور به کرمان را خیر مقدم گفتند.

بنا بر این گزارش، پس از آنکه احمدی‌نژاد به مصلای کرمان رسید، به دلیل ازدحام فوق‌العاده جمعیت، مجبور شد از روی سقف خودرو به جایگاه سخنرانی برود.

http://www.rajanews.com

گشت ارشاد،حرف هاى پارتیزانى و حقوق شهروندى

مجتبى زارعى

امر به معروفات و نهى از بدى ها و منکرات از دانش واژه هاى مظلوم در مناسبات قدرت و سیاست در سال هاى اخیر ایران به شمار مى آید. دعوت به خوبى ها و انذار از زشتى ها از سوى توده مردمان امرى رایج و جزو سنت هاى ممدوح ایرانى و اسلامى است، اما معمولاً این واژگان پرمغز و این فرایض اجتماعى و مردمى هنگامى که با برخى نسبت هاى ذیربط در حوزه هاى مصطلح سیاست و قدرت حزبى و تبلیغات سیاسى (پروپاگاندا) ربط مى یابد؛ غبارآلود، فاقد اثر و کارایى لازم مى شود. اگرچه مراتبى از دعوت به خصال نیکو و پرهیز دادن از عادات نادرست و ناهنجار نه به عهده مردم بلکه به دولت اسلامى مستقر و مبسوط الید ارجاع مى یابد، اما منظور از این گفتار به غیر از نکته گفته شده مى باشد، بلکه ما بر آنیم که از چه روى در سال هاى اخیر بسیارى از افراد مؤمن و باهویت و معتقد به حریم عفاف و در جامعه، پیشتر از دیگران خود از منتقدین شیوه هاى ذکر شده اند. گو این که برخى از دوره هاى گشت هاى ارشاد (زیر نظر نیروى انتظامى) اگرچه نتوانسته توقع مردمان فضیلت محور ایرانى را برآورده کند، اما حداقل براى بسیارى از فرصت طلبان داخلى و خارجى در ادوار مختلف نان و آب به همراه داشته است! نان و آبى که پخت و پز آن در انتخابات ادوار اخیر صورتى حرفه اى یافته است.قسم اخیر مظلومیت بسط معروفات و نهى از منکرات و نیز عفاف عمومى به حرف هاى پارتیزانى یکى از محترمین و ایضاً کاندیداهاى ریاست جمهورى دهم مربوط مى گردد. چه این که وى در مصاحبه مطبوعاتى و تبلیغاتى خویش ایرانیان را به آن بشارت داد که گشت هاى ارشاد را جمع مى کند! گویا مشکل کنونى ایران براى پیشرفت و عدالت، ذکر این حرف هاى پارتیزانى است! با آن همه ادعاها، گمان داشتیم که بناست «الگوى زیست مسلمانى» را که در شعارهاى انتخاباتى ادعا کرده اند، ارائه کنند، اما گویا این مدعى اصلاحات هم اعجازى براى ایران ندارد و حرف هاى پارتیزانى و متفاوت نمایى ژورنالیستى و مخالفت خوانى را بر تبیین تئوریک راه ادعایى خویش ترجیح مى دهد.در این حرف انتخاباتى نکات ظریفى وجود دارد که به برخى از آنها اشاره مى کنیم:

?- تشبث به تاکتیک هاى نخ نما در قطبى کردن انتخابات با توسل به امورى نظیر جمع آورى گشت ارشاد در یک جلسه جدى، دون شأن انتخاباتى ملت ایران است. چه این که از سوم تیر به این سو، انتخابات در ایران طریق عقلانیت پیشه کرده و دیگر نمى توان از طریق هیجان به جمع آورى آرا پرداخت.

?- گشت هاى ارشادى حتى با نقایص کنونى، بخشى از قوانین مصوب و مصرحه کشور مى باشد. اگرچه دولت نهم و شخص دکتر احمدى نژاد از برخى شیوه هاى گشت هاى ارشاد و طرح امنیت اجتماعى گلایه داشته اند، اما هرگز به اقدامى غیر قانونى در برابر آن متوسل نشده ا ند، بلکه در قامتى اثباتى و پویا، طرح جامع «امنیت اجتماعى و حقوق شهروندى» را به وزارت کشور ابلاغ کرده اند؛ اما گویا نخست وزیر سابق که در همان جلسه مطبوعاتى، دولت نهم را به قانون شکنى متهم کرده اند، بدون شناخت نسبت به جایگاه قانونى رئیس جمهور از قوانین کشور، این گونه اعلام کرده اند که «من» گشت هاى ارشاد را متوقف مى کنم؛ درحالى که طرح اثباتى نیز براى این موضوع ارائه نمى دهند. این درحالى است که درباره ظهور «من» و راه امام (ره) مبنى بر «مکتب من» سخنان و آموزه هاى بى شمارى در این سامان وجود دارد.به هر روى در نقد پاره اى از روش هاى گشت ارشاد، طرح حقوق شهروندى ابلاغى از سوى احمدى نژاد به وزارت کشور، حقوق و تکالیف به طور توأمان دیده شده است و حقوق عمومى و حقوق خصوصى نیز ملازم یکدیگر فرض گردیده اند. وانگهى در این منطق، مردم همواره مکلف و دولت همیشه محق به حساب نمى آیند. در این منطق، با گشت هاى ارشاد و طرح امنیت اجتماعى به مثابه ابزار صعود در قدرت و سیاست رفتار نمى شود. حقوق عمومى صرفاً جامع، ایجابگر و تأمین کننده کرامت اجتماعى و دینى ایرانیان است.

دولت نهم بر آن است که ملت، حق تعیین سرنوشت خویش را داشته باشد و معتقد به آن است که مردم نیازمند قیمومت احزاب و متنفذین نیستند. در این بسته جامع حقوقى، ایرانى باید در کنار تکالیفى که دارد، بتواند بر روند برنامه و بودجه کشور نظارت کند و بى لکنت زبان حقوق خود را بدون کمترین واهمه اى از دیوانسالارى مدرن و شاید همان «لویاتان هابزى» مطالعه کند، در سیاست مداخله کرده و بى مدد واسطه ها و دلالان سیاست، از متخلفین و ویژه خواران حسابرسى کند.

آرى! نمى توان بى شناخت از قانون و با منطقى فراقانونى و قلدرمآبانه قانون را به سخره گرفت و همزمان، دیگران را به اقدامات قانون شکنانه متهم کرد. همگان شاهدند با این که دولت خدمتگزار از شیوه اجراى طرح امنیت اجتماعى گلایه داشته اما هرگز رفتارى مغایر شئون قانون در این باره از خویش بروز نداده و مؤلفه هاى حقوق عمومى و خصوصى جامع و پایدار را اعلام کرده است.هر ایرانى دلسوزى با اندک جست و جویى در سوابق موضوع به صداقت دولت نهم در این باره پى خواهد برد. چه این که با نگاهى به برخى مکاتبات و اظهارات در تعامل با نیروى فداکار انتظامى، بخصوص بیانات و ابلاغیه هاى دکتر احمدى نژاد به وزارت کشور در این باره، بر مظلومیت دولت و اساساً خود طرح امنیت اجتماعى و حقوق شهروندى واقف خواهیم شد.

در پایان طرح نکته اى تقریب به ذهن مى نماید که آیا طرح انتخاباتى متوقف کردن گشت هاى ارشاد زاییده ذهن آنانى نیست که در پیامک هاى میلیونى به مردم وانمود مى کردند که قرار است احمدى نژاد براى برخورد با دختران و پسران، پیاده روى شهرها را براى جدایى بین زنان و مردان دیوارچینى و حصارکشى کند!! به راستى آیا طراحان جنگ روانى پس از انصراف هراسان و انفعالى «سید» از دور رقابت ها، اینک عوام فریبى را در پایگاهى دیگر به آزمون نشسته اند و طرح تئوریک ادعایى و مانیفست به اصطلاح زیست مسلمانى نخست وزیر سابق را با حرف هاى پارتیزانى و ماشین هاى گشت ارشاد «زیر» کرده اند

حاشا و کلا که با چنین منطق سخیفى بتوان به جنگ یک دولت مردمى رفت. مگر مى توان با این حرف هاى پارتیزانى، دولت اعاده گر عزت ملى، دولت اقدام و دولت رافع انحصارات از ایرانى در باشگاه هاى اتمى و فضایى و فناورى هاى خاص را نزد ملت حق شناس خوار کرد !http://www.rajanews.com


چهارشنبه 88 فروردین 26 , ساعت 5:50 عصر
شبکه خبر سخنرانی رئیس‌جمهور را سانسور کرد

شبکه خبر سیمای جمهوری اسلامی که به‌طور معمول سخنرانی‌های رئیس‌جمهور در سفرهای استانی را به‌صورت زنده پخش می‌کند، در جریان سفر امروز دکتر احمدی‌نژاد به کرمان تنها دقایق ابتدایی این سخنرانی را پخش کرد.

به گزارش برنا، سخنرانی رئیس‌جمهور با تأخیر 200 دقیقه‌ای به دلیل استقبال گسترده مردم در مسیر فرودگاه تا مصلا آغاز شد اما شبکه خبر تنها حدود 10 دقیقه از این سخنرانی را پخش و سپس با قطع این برنامه، بخش خبری خود را آغاز کرد.

شبکه خبر بدون کوتاه کردن بخش خبری، اخبار غیرمهم و ورزشی را نیز به طور کامل پخش کرد و ترجیح داد برای پوشش سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد به مصلای کرمان بازنگردد.http://www.rajanews.com/detail.asp?id=27229

پروژه جنگ روانی حامیان خاتمی با تاکسی‌سواری

سایت حامیان خاتمی در اقدامی ناشیانه پروژه جنگ روانی خیابانی خود تا زمان انتخابات را اعلام کرد. متن کامل این پروژه که در مواردی به صراحت رفتارهای غیرمنصفانه در آن پیشنهاد شده، به نقل از این سایت در ادامه آمده است:

طرح «تاکسی‌ تا تاکسی» سومین طرح «پویش‌یاری» با عنوان «تاکسی تا تاکسی» آغاز شد.

در این طرح از عموم پویشگران «موج سوم» و حامیان موسوی و خاتمی درخواست می‌شود از امروز تا روز برگزاری انتخابات هرگاه سوار تاکسی می‌شوند، از این فرصت برای گفتگو و رایزنی با راننده و دیگر سرنشینان و ترغیب آن‌ها به مشارکت در انتخابات و رای دادن به میرحسین موسوی بهره بگیرند.

طرح «تاکسی تا تاکسی» سومین طرح از سری طرح‌های «پویش‌یاری» است که از این پس توسط «پویش» اعلام خواهند شد. طرح‌های «پویش‌یاری» توسط صدها هزار پویشگر گمنام و حامیان خاتمی و موسوی به طور داوطلبانه در متن زندگی روزمره و به طور «خودجوش» و غالباً «غیرمحسوس» انجام می‌شوند و همه معطوف به افزایش احتمال پیروزی میرحسین موسوی و تعداد آراء او در انتخابات پیش رو هستند. لازمه موفقیت و اثرگذاری این طرح‌ها اجرای داوطلبانه و مسئولانه آن‌ها توسط صدها هزار پویشگر این «پویش» مردمی، مستقل و خودجوش است که با انجام فعالیتی مشترک احتمال پیروزی موسوی در انتخابات ریاست جمهوری دهم را افزایش می‌دهند.

در طرح «تاکسی تا تاکسی» از پویشگران و حامیان موسوی درخواست می‌شود از زمان اعلام طرح تا زمان برگزاری انتخابات در صورت امکان در هر تاکسی که می‌نشینند بحث انتخابات را باز کنند و بکوشند بر نظر مسافران و به خصوص راننده آن تاکسی اثر بگذارند. تاکسی‌ها یکی از مهمترین محمل‌های بحث و گفتگو درباره مسائل عمومی و سیاسی در ایران هستند و حامیان موسوی می‌توانند در کنار دیگر فعالیت‌ها از این محمل نیز برای اقناع دیگر هم‌وطنان خود برای رای دادن به موسوی استفاده کنند و احتمال دستیابی به هدف انتخاباتی خود که از نظر عقلانی و اخلاقی قابل دفاع است را افزایش دهند.

پیشنهاد می‌شود ابتدا راننده تاکسی مخاطب قرار گیرد و برای شروع بحث یکی از پرسش‌های زیر از او پرسیده شود:

1- شما که هر روز با بسیاری از مردم در تماسید، فکر می‌کنید چه کسی در انتخابات رای بیاورد؟

2- به نظر شما محبوبیت احمدی‌نژاد بیشتر شده است یا کمتر؟

3- به نظر شما موسوی می‌تواند رای بیاورد؟ نظر مردم درباره موسوی چیست؟

پس از آغاز گفتگو پیشنهاد می‌شود ضمن دامن زدن به بحث و تلاش برای درگیر کردن دیگر مسافران در آن،‌ کوشش گردد با توجه به جنس دغدغه‌های مخاطب و فضای بحث، گفتگو حول محورهای زیر هدایت شود:

- ترغیب و اقناع آن‌ها که در انتخابات شرکت نمی‌کنند به شرکت در انتخابات و تأکید بر این‌که شرکت نکردن در انتخابات یعنی یک رای به تداوم مدیریت فعلی

- تأکید بر پاره‌ای از امتیازات و نقاط قوت میرحسین موسوی (از جمله: صداقت و سلامت اخلاقی و اقتصادی او و نزدیکانش؛ هشت سال تجربه کشورداری موفق در اوج بحران و جنگ؛ تأکید او بر حمایت موثر از اقشار محروم؛ جدیت، قاطعیت و پایمردی او برای پیگیری شعارهای انتخاباتی‌اش؛ حمایت قاطع و کم‌نظیر امام خمینی(ره) از او؛ حمایت مراجع عظام تقلید از او و اعتماد همزمان اقشار سنتی و غیرسنتی به او؛ حمایت همزمان بسیاری از بزرگان اصلاح‌طلب و اصولگرا از او؛ و اعتقاد صادقانه او به آرمان‌های انقلاب اسلامی، عدالت، دموکراسی، آزادی‌های اجتماعی و سیاسی، تنش‌زدایی در عرصة بین‌المللی، فصل‌الخطاب بودن قانون، فضای آزاد فرهنگی و رسانه‌ای، عدالت، اقتصاد رقابتی، تقویت نهادهای مدنی، حقوق شهروندی و سیاسی مصرح در قانون اساسی و مخالفت با تبعیض‌های سیاسی، جنسیتی، دینی و اقتصادی)

- تاکید بر سویه‌های اصلاح‌طلبانه گفتمان موسوی

- تأکید بر این‌که خاتمی در شرایط کنونی ترجیح می‌داد موسوی به جای او به عرصه بیاید و با ورود موسوی به انتخابات خاتمی به نفع او از نامزدی انصراف داد و اکنون نیز تمام احزاب و گروه‌های اصلی حامی خاتمی از موسوی حمایت می‌کنند (از جمله پویش «موج سوم»، جبهه مشارکت ایران اسلامی، سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران، حزب کارگزاران سازندگی، مجمع روحانیون مبارز، خانه کارگر، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم، شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، انجمن اسلامی معلمان ایران، حزب همبستگی، مجمع زنان اصلاح‌طلب و اغلب ستادهای استانی 88)

- نقد دولت احمدی‌نژاد (با پایبندی به موازین اخلاقی) و تاکید بر این‌که بر اساس نظرسنجی‌های معتبری که صورت گرفته است، تنها کسی که شانس پیروزی در برابر احمدی‌نژاد را دارد موسوی است و برای توقف مدیریت فعلی کشور یگانه راه ممکن انتخاب میرحسین موسوی است

- شناسایی نقدهای سرنشینان تاکسی به موسوی و تلاش برای پاسخگویی به نقدهای غیروارد و تأکید بر ارجحیت موسوی بر احمدی‌نژاد

- معرفی «موج سوم» و دعوت از سرنشینان تاکسی برای پیوستن به این «پویش» مردمی و خودجوش با پر کردن فرم موجود در سایت mowj.ir و کمک کردن به «پویش» و پیروزی موسوی با انجام طرح‌های پویش‌یاری

- تأکید بر این‌که ستاد موسوی از پشتوانه اقتصادی و رسانه‌ای قوی محروم است و تنها با فعال شدن داوطلبانه مردم به نفع او امکان پیروزی‌اش در انتخابات فراهم خواهد شد

- تشویق راننده و دیگر سرنشینان برای تلاش جهت افزایش رای میرحسین موسوی در انتخابات و تغییر نظر دوستان و آشنایانشان

- رایزنی عمومی به نفع «میرحسین موسوی»، «سیدمحمد خاتمی» و «اصلاحات»

در اتوبوس، مترو و قطار نیز بعضاً امکان اجرای این طرح وجود دارد.

از قریب به نیم‌میلیون پویشگر «موج سوم» و عموم حامیان موسوی و خاتمی درخواست می‌شود از دوستان و آشنایان خود نیز به طور شفاهی یا از طریق پیامک، ایمیل و مسنجر بخواهند که همچون آن‌ها به مجریان «طرح پویش‌یاری تاکسی تا تاکسی» بپیوندند.

پویشگران می‌توانند بازخوردهای این گفتگوها و ارزیابی‌شان پس از انجام این رایزنی‌های انتخاباتی در تاکسی‌ها را ذیل همین مطلب در قالب کامنت وارد کنند و «پویش» را از نظرات و ارزیابی‌های خود بهره‌مند سازند.

طرح‌های «پویش‌یاری» همه به نحوی طراحی شده‌اند که اجرای آن‌ها توسط پویشگران بدون هزینه اقتصادی ممکن است و در عین اجرایی بودن، می‌توانند تأثیر فراوانی داشته باشد. به باور «موج سوم»، با توجه به فقر رسانه‌ای و اقتصادی ستادهای موسوی و محدودیت‌های پیش روی نامزد اصلاح‌طلبان،‌ مهمترین سرمایه موسوی حامیان گمنام و صدها هزار پویشگر داوطلب است که با سازمان‌دهی مناسب و انجام طرح‌هایی چون طرح‌های «پویش‌یاری» می‌توانند شانس پیروزی نامزد خود در رقابت نابرابر پیش رو افزایش دهند. از اعضای ستادهای انتخاباتی موسوی در سراسر کشور، دانشجویان و اعضای ستادهای 88 نیز دعوت می‌گردد که به جمع صدها هزار پویشگر مجری این طرح‌ها در خانه، خانواده، محله و محیط اجتماعی خود بپیوندند. از رسانه‌های گروهی و سایت‌ها و روزنامه‌های حامی موسوی و وبلاگ‌نویسان و اصحاب رسانه نیز درخواست می‌شود «پویش» را در اطلاع‌رسانی مناسب‌تر درباره طرح‌های «پویش‌یاری» یاری کنند.http://www.rajanews.com


چهارشنبه 88 فروردین 26 , ساعت 5:11 عصر

قبل از اینکه دیر شود

در پی افشاگری درباره مضرات لامپ کم مصرف برای انسان،پرده ای دیگر از این اثرات زیانبار کنار رفت.بر طبق آخرین اخبار، مرغ داری ها به طور گسترده اقدام به جمع آوری لامپ های کم مصرف از سطح مرغ داری ها کردند.می گویندمرغ دارن چندی بود که با پدیده ای در میان مرغ ها مواجه بودند که هیچ توجیهی نتوانستند برای آن بیابند و آن مسأله درگیری مرغ ها و زخمی کردن تاج های همدیگر بود.سرانجام پس از بررسی های بسیار و کارشناسی گسترده توسط کارشناسان مربوطه ،عامل اصلی این ناهنجاری کشف شد و آن چیزی نبود جز قرار گرفتن مرغها در معرض نور لامپ کم مصرف.

 این مسأله آن چنان که پیداست دورنمایی فراتر از این دارد که هر روزه زوایای مخرب مصرف لامپ کم مصرف برای نسل بشر آشکار می شود.اینجا بر کارشناسان و محققان فرض است که ضمن بررسی هرچه دقیق تر درباره خاستگاه لامپ کم مصرف و علل و عوامل شیوع این پدیده زیانبار در میان طیف وسیعی از مردم،راهکارهای مبارزه با این فرهنگ غلط را هر چه سریعتر در اختیار مردم قرار دهند تا از بلای بزرگی که رواج این پدیده شوم در میان موجودات دارد بتوان خلاصی یافت.

تجربه نشان داده است که شیوع مسایلی در جامعه اسلامی که خاستگاه غربی دارند با اهداف و نیات شومی همراه بوده است.این مطلب صحیح است که بر طبق آموزه های دینی، اصل اولیه در برخورد با افراد ،حسن ظن می باشد،مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.اما در اینجا خلطی صورت گرفته است و آن اینکه حسن ظن در مواجهه با مومنان مطرح شده است،نه دشمنانی که هدفی جز استثمار و به تباهی نسل انسان در سر نمی پرورانند.جای این سوال همچنان باقی است که آیا  می توان به شیطان که دشمن قسم خورده نسل بشر است با دید مثبت نگاه کرد و حرکات وسکنات او را حمل بر صحت نمود؟!

جواب کاملا مشخص است:نه.با ادنی تأملی درخواهیم یافت که شیطان تنها محصور در شیاطین جنی نمی باشند بلکه در همین دنیا و در اطراف ما شیاطین انسی زندگی می کنند که با اغواگری سعی در به انحراف کشاندن انسانها دارند و باید گفت مصداق بارز این شیاطین استکبار جهانی یا همان غرب سیاسی دنیاست که از تمام ابزار ها و وسایل برای رسیدن به اهداف خود فروگذار نمی کنند.باید گفت که بدون تحقیق و تفحص و کارشناسی به هیچ وجه نمی توان تحفه های آنها را قبول کرد.

لامپ کم مصرف تنها مصداق کوچکی از تحفه غرب است که به هدف نابودی طیف وسیعی از مومنان  ارزانی شده است.جالب اینجاست که خود غربیها مطلبی را بیان می کنند و خودشان هم بر آن صحه می گذارند و هیچ مجالی برای اظهار نظر دیگران باقی نمی گذارند.غرض از این بحث تلنگری است که از این پس با دقت نظر وکارشناسی دقیق در میان مسولان امر، راههای ورود فرهنگ منحط بیگانه در تمامی عرصه ها بسته شود و زمینه ای برای بازگشت آن یار غایب از نظر فراهم گردد.www.ravazadeh.com


   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ